گردشگری زمستانی چین تا سال 2025 بیش از 520 میلیون گردشگر جذب خواهد کرد

انتظار می‌رود تا پایان فصل یخ و برف 2024-2025، بخش گردشگری تفریحیِ برف و یخ در چین بیش از 520 میلیون بازدیدکننده داشته باشد و درآمد آن بیش از 720 میلیارد یوان (حدود 104.5 میلیارد دلار آمریکا) باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا، داده‌های برآورد شده توسط آکادمی گردشگری چین در گزارش سالانه خود در مورد توسعه گردشگری یخ و برف چین منتشر شده است. بر اساس این گزارش، چین در طول فصل یخ و برف 2021-2022، شاهد 344 میلیون گردشگر در این بخش بود که 474 میلیارد یوان را به خود اختصاص داد و این بخش در حال حاضر در حال رشد مثبت است.

به گفته دای بین، رئیس آکادمی گردشگری چین، به لطف بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن، نوآوری‌ها در سیاست‌گذاری، و ترویج دولت‌ها در همه سطوح، گردشگری یخ و برف نشاط را به آداب و رسوم سنتی مردم در سراسر کشور تزریق کرده و گزینه‌های گردشگری و سناریوهای مصرف این بخش را بسیار متنوع‌تر کرده است.

از سال 2016 تا 2022، چین حدود 2.88 تریلیون یوان در پروژه‌های زیرساختی خود برای گردشگری یخ و برف سرمایه‌گذاری کرده است. تا پایان سال 2022، نزدیک به 9 هزار شرکت مرتبط در بخش یخ و برف ثبت نام کرده‌اند. بر اساس این گزارش، تنها در سال 2022، 1460 شرکت جدید به این فهرست اضافه شده است که نسبت به سال قبل 20.1 درصد افزایش داشته است.

با ادامه آزاد شدن پتانسیل‌های مصرف بازار داخلی و بهبود گردشگری یخ و برف در مسافت‌های طولانی، انتظار می‌رود تعداد گردشگران تفریحی یخ و برف چین در فصل یخ و برف 2022-2023 از مرز 300 میلیون نفر فراتر رود. بر اساس این آمار، همچنین پیش‌بینی شده است این رقم برای زمستان 2025 چین به 52 میلیون گردشگر برسد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011018900199